niedziela, 14 lipca 2013

Nadmorskie przysmaki: gofry!

Z czym kojarzy Wam się morze? Szum fal, piasek i mewy? Zmienna pogoda, dużo turystów i mało atrakcji? Czy raczej kulinarne skojarzenia, czyli pyszne gofry, świeże ryby i niezdrowe przekąski? :D

Dziś kilka linijek na temat moich ulubionych gofrów. Wolicie klasycznie z cukrem pudrem czy z dodatkami? Ja próbowałam takich (no może jeszcze kilku innych, ale nie zostały uwiecznione ;) ) :

 Z nutellą i owocami: borówki (które się schowały) i truskawki!

 Z nutellą, bitą śmietaną i truskawkami. 

 I największy z oferty: z lodami, posypką orzeszkową, syropem bananowym, czekoladą, brzoskwiniami, ananasami i truskawkami. 

Nawet nie chce wiedzieć ile miał kalori, jednak po jego spróbowaniu stwierdzam, że wolę bardziej klasyczne składniki i w mniejszej ilości :) Poza tym zawsze mam problem: jak to zjeśćm kiedy dodaków jest zbyt dużo! :D

W tym roku zauważyła, że w niektórych miejscach można również dostać inny kształt: serduszka!

Kiedy będziecie w nadmorskich kurortach polecam dokładnie rozejrzeć się zanim kupicie gofry.
Po pierwsze, dobrą rekomendacją będzie duża kolejka.
Jednak dla mnie najważniejsza jest czystość - warto zobaczyć jak wygląda stanowisko na którym Panie przygotowują te pyszności i np. czy mają jednorazowe rękawiczki, serwetki i inne środki czystości.
Ważne też jest jak przechowywane są składniki, którymi są udoskonalne gofry czyli wszystkie owoce, posypki itp. Uważam, że w dobrych miejscach powinny być w czystych pojemnikach i pod przykryciem by nie miały do nich dostępu ciekawe paluszki klientów oraz owady.
Pytajcie też jak są przygotowywane i z czego, bo możecie się zdziwić jak wiele różnych "ulepszaczy" znajduje się wśrodku, które może i poprawiają smak, ale mogą powodować alergie.
Jest jeszcze jeden minus gofrów, ich nadmorskie ceny - są wprost zawrotne! Dlatego cieszę się, że mam dobrą koleżankę, która robi je dla mnie. ;)

Uwaga! Mimo, że sama nie lubię i nie kupuję to chciałam się z Wami podzielić moją wiedzą na temat shaków/koktajli często te z owocami w ogóle nie mają owoców tylko frużeliny i syropy!!!

W następnym poście wszystko o rybach! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz