piątek, 8 listopada 2013

Mini kopce kreta, czyli muffinki. :)

Hej!

Już prawie dłuugi weekend! Nareszcie! Niestety pogoda nie zapowiada się zbyt pięknie dlatego przygotowałam dla Was pyszny i szybki sposób na muffinki inne niż zwykle. Ostatnio w prezencie dostałam taką nowość z dr.Oetkera...


 ...i od razu postanowiłam ją przetestować! Chcecie zobaczyć efekty? Zapraszam na:

Przepis na muffinki kopiece kreta! 

- Gotową mieszankę na babeczki kopce kreta
   (lub zwykły przepis na muffinki, który znajdziecie TUTAJ
    + 2 łyżki kakao i ulubiony owoc)

- 1 jajko 
- 8 łyżek oleju 
- 250 ml śmietanki 30% 
- 2 banany 



1. Mieszankę na ciasto wsypujemy do miski, dodajemy jajko, olej i 4 łyżki śmietany 30%, następnie miksujemy wszystkie składniki na gładką masę.


2. Tak przygotowane ciasto rozkładamy do papilotek (około 1 łyżki na sztukę). Pieczemy przez 15 - 20 minut w temperaturze 175*C


Po upieczeniu babeczki muszą ostygnąć zanim przejdziemy do dalszych kroków!!! :) 

3. Kiedy babeczki wystygną musimy je wydrążyć. Najlepiej zrobić to łyżeczką - na opakowaniu napisane jest: " Wydrąż pośrodku do wysokości ok. 1.5 cm pozostawiając na brzegach ok. 0.5 cm" jak dla mnie za dużo cyfr - robimy to na oko zostawiając trochę krawędzi babeczki i nie przbijając jej spodu :)



4. Pozostałe okruchy przekładamy do miski i drobno kruszymy.


5. Banany kroimy w drobną kostkę, skrapiamy odrobiną cytryny i wypełniamy nimi wydrążone babeczki.


6. Czas na masę: schodzoną śmietanką wlewamy do miski i miksując stopniowo dodajemy do niej "mieszankę na masę". Całość ubijamy aż do uzyskania jednolitej, zbitej konsystencji. :)


7. Do powstałej masy dodajemy płatki czekoladowe i wszystko delikatnie mieszamy łyżką (zapomniałam zrobić foty ;) )

8. Masę wykładamy na babeczki, formując ją w kształcie kopca ;) (ja robiłam to łyżką i palcem, bo inaczej nie sposób tego okiełznać!)


9. Już prawie dotarliśmy do końca! Teraz nasze babeczki posypujemy okruszkami.



10. Możemy się zajadać i częstować gości! Kto wpada?




2 komentarze:

  1. "jak dla mnie za dużo cyfr" - uwielbiam Cię :) dzięki temu czuję, że wreszcie to przepis dla mnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiedz mi a jeśli nie mamy tej mieszanki na mase to jak ją zrobić??

    OdpowiedzUsuń