środa, 10 kwietnia 2013

Ślimaczki z mascarpone i brzoskwiniami

Złociste, pachnące, owocowe - tak można opisać te ciasteczka. Są to ślimaczki lub też zawijaski z serkiem mascarpone i brzoskwiniami. Pomysł na takie połączenie przyszedł mi do głowy spontanicznie, bo czekałam na odwiedziny gości a w lodówce miałam brzoskwinki i mascarpone, chciałam je jakoś połączyć i stąd wziął się...

...przepis na ślimaczki z ciasta francuskiego

ciasto francuskie
150g serka mascarpone 
4 połówki brzoskwiń w syropie
1 jajko 
cukier 

Ciasto smarujemy równomiernie, nie za grubą warstwą serka mascarpone. Następnie kroimy brzoskwinie w kosteczkę i posypujemy nim ciasto, zostawiając z jednej strony nieposypany kawałek około 4 centymetrów, aby przy zwijaniu nic się nie wysypywało.
Całość ciasno zwijamy jak roladę (w tą samą stronę w którą było zawinięte przed wyjęciem z opakowania) i kroimy na plastry około 2 cm, które kładziemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia - ja przez przypadek użyłam foli aluminiowej i radzę Wam, nie róbcie tego, bo bardzo trudno jest odkleić od niej ślimaczki. Przed włożeniem do piekarnika smarujemy ciacha rozmąconym jajkiem i posypujemy cukrem. Pieczemy 35 minut w piekarniku nagrzanym do 180*C.


Przed włożeniem do piekarnika :) 


I po upieczeniu! ;) 


2 komentarze: