środa, 30 października 2013

Halloween'owe ciasteczka!

Hej!
Zapożyczając amerykańską tradycję, dzisiaj chciałam podzielić się z Wami przepisem na kruche ciasteczka - u mnie w kształtach zgodnych z motywem duchów, wampirów i innych... zbirów ;) Nigdy jakoś specjalnie nie świętowałam Halloween, ale nie da się ukryć, że np. wycinanie dyni jest bardzo fajne. A poza tym każdy pretekst do pieczenia jest dobry. ;)

Przepis na Halloween'owe ciasteczka:

3 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
3/4 kostki masła
3 łyżki śmietany 18%
3 żółtka
2-3 krople zapachu waniliowego
*opcjonalnie 2 łyżki kakao

Ze wszystkich wyżej wymienionych składników zagniatamy ciasto. Następnie jeśli chcemy ciasteczka o różnym smaku - dzielimy powsatłe ciasto na pół i do jednej z jego części dodajemy 2 łyżki kakao i ponownie zagniatamy. Gotową masę zawijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na godzinę. Po tym czasie rozwałkowujemy ciasto i wykrawamy z niego wzory. Układamy ja na blaszcze wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy na złoty kolor, czyli ok. 15 minut.


Foremki z Empiku - cena promocyjna: 7.49 zł

Potrzebne składniki

Tuż przed zagnieceniem ciasta 

I po podziale na dwa kolory

Przed włożeniem do pieca... 

...i zaraz po (ciasta wystarczyło na dwie takie porcje) 


Oczywiście jeśli macie ochotę możecie udekorować swoje ciastka wedle uznania, np. czekoladą, orzechami, pisakami cukierniczymi, bakaliami. Ja jednak najbardziej lubie te ciasteczka klasycznie bez dodatków dlatego ich nie ozdabiałam.

A Wy przygotowujecie się jakoś na Halloween? Dajcie znać!
Miłego wieczoru! :)  

1 komentarz:

  1. Ja też nie obchodzę tego święta, ale przepis na ciasteczka zabieram :) rewelacyjne są te foremki!!

    OdpowiedzUsuń