wtorek, 8 października 2013

Tarta orzechowa!

Witajcie!

Dziś chciałam się z Wami podzielić przepisem, który zawsze wykorzystuję pod koniec września/ na początku października, kiedy to mój Ukochany przynosi mi z działki swoich rodziców wielgachny karton cudownych, świeżych orzechów włoskich. Oczywiście są pyszne same w sobie, szczególnie gdy schodzi z nich jeszcze ta cienka skórka, ale gwarantuje Wam, że jeśli lubicie orzechy i karmel ten przepis stanie się hitem!

Przepis na tartę z orzechami:

- Kruche ciasto -
175g mąki
100g masła
30ml zimnej wody
1/2 łyżeczki soli
1 łyżka cukru


Zagnieść i schłodzić przez godzinę.

- Nadzienie -
200g orzechów włoskich
100g brązowego cukru
80g masła
3 łyżki mleka
2 łyżki miodu
cukier waniliowy


*Największym minusem tego ciacha jest łupanie orzechów dlatego dobrze do tej pracy zatrudnić jakiegoś pomocnego Mężczyznę lecz nawet bez niego po upieczeniu i pierwszym kęsie zrozumiecie, że warto było trochę się poświęcić. :)

Do garnka wkładamy masło, cukier, mleko i gotujemy przez 3 minuty.
Następnie dodajemy orzechy, miód, cukier waniliowy - gotujemy przez kolejne 3 minuty.

Formę wykładamy ciastem, dokładnie je nakłuwany widelcem i wylewamy wcześniej przygotowaną masę.
Pieczemy przez 30 minut w 180*C

A potem to już tylko zapraszamy gości i się zajadamy! Smacznego! :)

Składniki na ciasto przed zagnieceniem... 

... i po ;) 

Składniki na masę (jeszcze bez orzechów) 

Cała miska orzechów! 

Efekt końcowy!  

Cieszy oko i kubki smakowe! :) 

Nie mam zdjęć pokrojonej tarty ponieważ u mnie w domu wystarcza na "jeden raz" i nie zdążyłam pstryknąć fotek w ferworze walki o mały kawałek ;)

A Wy macie jakieś swoje ulubione ciasta z orzechami? Jeśli tak to koniecznie dajcie znać!

Miłego wieczoru! :)

2 komentarze:

  1. Tradycyjny orzechowiec mojej mamy... mmm... pycha :) Przepis na tartę spisuję chętnie zrobię ją u siebie :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam przyjemność skosztować tarty w wykonaniu naszej bloger-ki. Marzenie,pycha,polecam wszystkim.

    OdpowiedzUsuń