poniedziałek, 30 grudnia 2013

Pyszne śniadanie: gofry!

Hej!

Jak tam przed sylwestrem? Kreacje przygotowane? U mnie raczej na spokojnie, bez balów, ale w doborowym towarzystwie.
Na dziś mam dla Was przepis na smaczne i pożywne śniadanko przedsylwestrowe, noworoczne, zresztą dobre na każdy dzień. :)
Od bardzo dawna marzyła mi się gofrownica, ale... w serduszka. Wbrew pozorom to wcale niełatwa sprawa żeby ją dostać, ale jednak Św. Mikołajowi się udało, za co bardzo dziękuję. Także dziś zapraszam na post gofrowy! :)


Przepis na klasyczne i puszyste gofry:
3/4 szklanki mąki 
3/4 szklanki mleka 
1/4 szklanki masła
1/2 łyżki cukru wanilinowego
1/2 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku o pieczenia
1 jajko 

1. Ubijamy białko na sztywno, pamiętajcie o dodaniu szczypty soli! :)


2. Do drugiego pojemnika wkładamy resztę składników i dokładnie je mieszamy.


3. Do powstałej masy dodajemy ubitą pianę i delikatnie mieszamy wszystko drewnianą łyżką i gotowe!


Wychodzą takie fantasytczne puchate smaczki: :)


Moja cudowna gofrownica, w pełnej krasie :)


I pomysły na podanie gofrów:

Od lewej: syrop klonwy, nutella, masło orzechowe, dżem, owoce - u mnie banany :) 

Można zrobić misz-masz...

...lub wybrać swoją ulubioną kompozycję, powyżej mój faworyt! :) 

Przygotujcie się na fale nowych przepisów gofrowych za sprawą moją i tej oto książki! :)


Pozdrawiam! :)

1 komentarz: