wtorek, 14 maja 2013

Ciasto z rabarbarem :)

Lubicie rabarbar? Ja chyba nigdy nie próbowałam go w innej postaci niż na słodko, dlatego też dzisiaj u mnie w roli głównej jest ciacho z rabarbarem. :)

Przepis na ciasto z rabarbarem:

180g miękkiego masła 
1 szklanka cukru + 2 łyżki
3 jajka 
1 łyżeczka cukru waniliowego 
1,5 szklanki mąki 
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
300g rabarbaru

Przepis na kruszonkę:

4 łyżki masła 
4 łyżki cukru pudru 
8 łyżek mąki 

Najpierw myjemy i kroimy rabarbar w plasterki, następnie zasypujemy dwoma łyżkami cukru i odstawiamy. Do miski wkładam masło oraz cukier, które miksujemy aż do uzyskania jasnej masy. Następnie dodaje jajka i znów miksuję. Do tego dodaję mąkę, cukier waniliowy i proszek do pieczenia, ponownie miksuję na jednolitą masę. Ciasto gotowe. Teraz została nam do przygotowania kruszonka. Mieszamy masło z cukrem i mąką aż powstaną drobne kuleczki. Najlepiej zamiast ugniatania lekko podrzucać mieszankę do góry. Teraz gdy wszystko jest już przygotowane blachę wykładamy papierem do pieczenia, wylewamy na nią ciasto, układamy rabarbar a na końcu posypujemy kruszonką. Pieczemy w piekarniku w temperaturze 180*C przez około 60 minut.

A po tym czasie z piekarnika wychodzi nam coś takiego:





U mnie dzisiaj w majowym akcencie oprócz rabarbaru są również moje ukochane, cudownie pachnące konwalie!!! :)


Na koniec mam jeszcze jedno pytanie: czym Waszym zdaniem różni się placek od ciasta? :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz