czwartek, 30 stycznia 2014

Comber czekoladowy

Dzień 4! Jesteśmy już za połową :)
Post dodaje później ze względu na fakt że miałam dziś egzaminu - z radością jednak stwierdzam, że oficjalnie zakończyłam już sesję zimową zanim faktycznie się rozpoczęła i wreszcie mam chwilę wolnego! 
Tak jak obiecałam ostatnio mam dziś dla Was przepis na coś bardzo słodkiego i bardzo bardzo czekoladowego! Zapraszam po....

Przepis na comber czekoladowy! 

5 jajek
100 g cukru
10 g mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
150 g startej na tarce gorzkiej czekolady
1 łyżka kakao
100 g rozpuszczonego masła

Polewa

Tabliczka gorzkiej czekolady

Poncz 
1,5 szklanki mocnej herbaty posłodzonej 3 łyżkami cukru 
3 kieliszki wiśniówki

1. Białka ubijamy na sztywną pianę.
2. Żółtka ucieramy z cukrem na puszystą, jasną masę.
3. Mąkę i proszek do pieczenia dodajemy do żółtek.
4. Następnie dodajemy startą czekoladę, kakao oraz rozpuszczone masło - dokładnie mieszamy.
5. Na koniec dodajemy białka i delikatnie mieszamy drewnianą łyżką.
6. Formę smarujemy masłem i opruszamy mąką, wlewamy ciasto i pieczemy okoł 50 minut w temp. 180*C
7. Gdy ciasto ostygnie powoli nasączamy ponczem z herbaty i wiśniówki. Robimy to stopniowo wedle uznania :) mnie troszkę ponczu zostało, bo nie chciałam żeby ciasto było zbyt ciężkie. 
8. Zostawiamy ciasto na drugi dzień - wiem to ogromne wyrzeczenie, ale warto! 
9. Następnego dnia czekoladę rozpuszczamy w kąpieli wodnej. 
10. Ciasto polewamy czekoladą i zostawiamy do wystygnięcia. 

Gotowe - czekoladowy raj idealny na te zimowe dni :) 






Smacznego! 

1 komentarz:

  1. oooo ranyyyyyyy :) z moją słabością do czekolady ten przepis już jest w top 10 ;D

    OdpowiedzUsuń