piątek, 8 marca 2013

Ciasteczkowy potwór ;)

Dziś Dzień Kobiet, z tej okazji mam dla Was propozycję - zróbcie coś dla siebie :) polecam pieczenie kruchych ciasteczek z m&m'sami, które kojarzą mi się z Ciasteczkowym Potworem ;) a potem np. dobrą kawkę i książkę.

Przepis na kruche ciasteczka z kolorowymi piegami:
2 łyżeczki cukru waniliowego 
1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
150g cukru 
1 jajko 
100g kolorowych draży 
300g mąki 
150g miękkiego masła 

Masło ucieramy z cukrem. Do mąki dodajemy cukier waniliowy i proszek do pieczenia a następnie stopniowo dorzucamy do masła i cukru. Na koniec, aby wszystkie składniki dobrze się połączyły dodajemy jedno jajko. Ciasto możecie wyrobić przy pomocy miksera, ale dla mnie wygodniej jest zagnieść je rękami. Mieszamy wszystkie składniki na gładką, jednolitą masę, formujemy kulkę, zawijamy w folię i wkładamy do lodówki na 30 minut lub do zamrażalnika na 15 minut (ze względu na moją naturalną niecierpliwość zdecydowałam się na krótszy czas oczekiwania!). Kiedy nasze ciasto się schłodzi wyjmujemy je, lepimy małe kuleczki i lekko je rozpłaszczamy je na blasze a następnie dekorujemy drażami.
Pieczemy 15 minut w 195*C, a potem wyciągamy z piekarnika takie cuda:







1 komentarz:

  1. Twój blog stał się dla mnie niezbędnikiem rewelacyjnych pomysłów :) jest tu tyle prostych a zarazem robiących wrażenie pomysłów, że aż się chce piec :))
    a do tego podziw w oczach Ukochanego kiedy coś takiego zobaczy...bezcenne ;D

    OdpowiedzUsuń