wtorek, 19 marca 2013

Fondue czekoladowe!

Dzisiaj ze względu na kolejny powrót zimy, który jest już naprawdę męczący, proponuję kojący i aksamitny smak czekolady - poprawa humoru gwarantowana. A co dokładnie? Oczywiście kremowe fondue. :)

Przepis na czekoladowe fondue: 

pół tabliczki mlecznej czekolady
pół tabliczki gorzkiej czekolady 
2 łyżki śmietany (ja jużywam zwykłej 12% i nigdy mi się nie zważyła)
1/2 łyżeczki masła
pokrojone ulubione owoce lub biszkopty (u mnie  1 pomarańcza, 1 banan i 1 kiwi)  

Pokruszoną czekoladę z masłem rozpuszczamy w kąpieli wodnej, następnie dodajemy śmietanę (jej ilością regulujemy konsystencję naszej czekolady). Następnie przelewamy miksturę do naczynia od fondue i zapalamy świeczkę, która będzie utrzymywała płynną konsystencję czekolady oraz jej temperaturę. Jeżeli nie macie specjalnego zestawu do tego typu deseru możecie również przelać rozpuszczoną czekoladę do miseczki, ale wtedy musimy liczyć się z faktem, że czekolada szybciej zgęstnieje.
Jest to na prawdę smaczny deser, którego jednocześnie nie można zjeść zbyt wiele. :) Jeżeli wolicie słodszy smak dodajcie więcej mlecznej czekolady a jeżeli jest przeciwnie możecie użyć tylko gorzkiej. Uważam, że jest to również fajny pomysł na przekąskę na romantyczny wieczór przy winie. ;)




A poza tym byłam dziś na zakupach i polecam Wam odwiedzenia Home&You mają teraz piękną kolekcję wiosenno-wielkanocną i dużo wyprzedaży. Ja kupiłam genialny fartuszek (muffinkowy) w komplecie z czapką kucharską. Teraz tylko muszę znaleźć fajne rękawice kucharskie i będę miała cały "profesjonalny" zestaw! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz