wtorek, 2 kwietnia 2013

Rolada biszkoptowa

Jak się czujecie po świątecznym obżarstwie i lenistwie? Moje święta w tym roku było obfite zarówno w jedno jak i drugie, dlatego już dziś wracam do trybu pracującego, żeby za bardzo nie przyzwyczajać się do dobrego, które jak wiadomo szybko się kończy.
Mam dla Was mój nowo poznany przepis, bardzo lekka i smaczna rolada.

Rolada biszkoptowa:

5 jajek
150g drobnego cukru
100g mąki
+ ściereczka

Żółtka oddzielamy od białek, które ubijamy na sztywno, następnie dodajemy do niech cukier i mąkę. Dokładnie mieszamy i tak przygotowaną masę przelewamy na blachę (32x25) wyłożoną papierem do pieczenia. Pieczemy przez 15 minut w temperaturze 180*C.
Następnie rozłóż zwilżoną ściereczkę, przełóż na nią gorące ciasto, zroluj i odłóż do wystygnięcie. Po tym czasie rozwiń delikatnie roladę włóż nadzienie i ponownie zwiń ciasto. Schładzaj ciasto około 2 godzin. Przed podaniem posyp cukrem pudrem lub polej polewą.

Nadzienie jest dowolne, możecie użyć wszystkiego na co macie ochotę, np. bitej śmietany, dżemu, różnych owoców czy nutelli, ale ja wybrałam jabłka ponieważ są lekko kwaskowe i cała rolada wydaje się dość lekka, orzeźwiająca i naprawdę smaczna! Do dekoracji użyłam cukrowych motylków - wiecie, taki wiosenny akcent. ;)




Rolada jest idealna zarówno do porannej herbatki jak i popołudniowej kawki lub odwrotnie. ;)
W każdym razie spróbujcie koniecznie!





2 komentarze:

  1. Wygląda fenomenalnie!
    Pewnie jeszcze lepiej smakuje :) Przy najbliższej okazji na pewno wypróbuję "D

    OdpowiedzUsuń
  2. tego szukałam!zrobię dla przyszłej teściowej na niedzielny obiad z galaretką ;D oby wyszło :P

    OdpowiedzUsuń