niedziela, 21 kwietnia 2013

Sałatka z łososiem, szpinakiem i nutą orzechową!

Raczej ostrożnie podchodzę do nowych smaków i dań. Zawsze z rezerwą i pewną niepewnością próbuję pierwszy raz nowych smaków najczęściej z negatywnym nastawieniem. Natomiast wczoraj mój Ukochany przygotował dla mnie "nową" sałatkę, w której zakocham się od pierwszego wejrzenia i mam wrażenie, że na długo zostanie moim numer jeden! Mowa tu o sałatce z łososiem, szpinakiem i dressingiem orzechowym.

Przepis na sałatkę dla dwóch osób:

100g wędzonego łososia
2 garści świeżego szpinaku
4 łyżki kukurydzy konserwowej
1/2 świeżego ogórka
kiełki rzodkiewki

+ przepis na dressing orzechowy

2 łyżki oliwy z oliwek
1 łyżeczka świeżo wyciśniętego soku z cytryny
1 łyżka posiekanych orzechów włoskich
sól i pieprz

Na talerzu rozkładamy szpinak, na nim układamy pokrojonego łososia (zwiniętego w małe ruloniki dla pięknej prezencji ;) ) ogórka, kiełki i kukurydzę. Następnie przygotowujemy dressing - do blendera wkładamy wszystkie składniki czyli oliwę, sok z cytryny, orzechy włoskie, sól i pieprz, miksujemy aż dokładnie się połączą. Tak przygotowanym dressingiem polewamy sałatkę i podajemy. A potem zajadamy się aż uszy się trzęsą, bo smak łososia i świeżego szpinaku przełamany nutą orzecha jest po prostu idealny!

Mimo, że dressing nie jest zbyt fotogeniczny to chciałam Wam pokazać jak prezentowała się ta pyszna sałatka, którą gorąco Wam polecam. Może dzięki temu kulinarnemu doświadczeniu zmieni się moje podejście do próbowania nowych smaków! :) 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz