sobota, 16 lutego 2013

Sobotni poranek pachnący ciastem korzennym.

Co może być lepszego w sobotę od rana niż zapach świeżo upieczonego ciasta i zaparzonej kawy?
Dzisiaj super szybki, łatwy i smaczny - mój ulubiony - przepis na ciasto korzenne!
Mam do niego szczególny sentyment bo było to jedno z pierwszych ciast jakie upiekłam sama.
Do rzeczy!

Składniki:
3 szklanki mąki 
1 szklanka cukru
3 jajka
1 szklanka mleka
1 słoik dżemu (najlepije śliwkowego)

2 łyżki miodu
3/4 szklanki oleju
1 przyprawa do piernika
2 łyżki kakao
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 i 1/2 łyżeczki sody oczyszczonej 


Najpierw mieszamy dokładnie wszystkie sypkie składniki. Następnie dodajemy pozostałe, miksujemy na jednolitą masę przez 2 minuty. Formę wysmarowujemy masłem i obsypujemy bułką tartą a później wlewamy do niej nasze ciasto (ja użyłam dwóch mniejszych form, bo chce się z kimś podzielić moim wypiekiem :) )  Pieczemy około 50 minut w piekarniku nagrzanym do 170*C. Po wystygnięciu można posypać cukrem pudrem albo polać polewą czekoladową. A teraz życzę smacznego i idę się zajadać ;)
P.S. Ciasto idealnie smakuje w połączeniu z ciepłym mlekiem.

Miłego weekendu!



1 komentarz:

  1. mmmmmm Twój Ukochany musi mieć z Tobą raj na ziemi ;D pychotki!

    OdpowiedzUsuń